SaaS-teksten nodig?

Ik schrijf conversiegerichte webteksten, whitepapers en salesfunnels.


Conversiegerichte teksten voor SaaS-bedrijven

Jullie software is geweldig. Zoveel handiger, sneller of beter dan die van concurrenten. En misschien zelfs goedkoper. Maarrrr… het lijkt erop dat je doelgroep dit niet beseft. Ze zien het niet, snappen het niet of een andere partij geeft ze een beter gevoel. Zonde, want een goed product verdient een grote groep blije gebruikers.

Waar gaat het mis...?

Spreekt jouw website de ‘taal’ van de doelgroep?
Of is het nerd talk?

  • Er staat best wat vakjargon in de tekst...
    ...en je doelgroep is niet bekend met al die technische termen.
  • Het gaat te veel over features...
    ...en te weinig over voordelen voor de klant.
  • Je lezer twijfelt of de software zijn probleem oplost...
    ...en verlaat de site om bij de concurrent wél antwoord te krijgen.

Wat is de oplossing?

Ik haal de kennis uit je hoofd en schrijf het glashelder op

Wat je nodig hebt is een duidelijke, hulpvaardige tekst die uitlegt waarom jullie software awesome is. Een tekst die twijfels wegneemt, vragen beantwoordt en je doelgroep overtuigt in gewonemensentaal die iedereen snapt.

En weet je wat het mooie is? Alles wat hiervoor nodig is zit al in jouw brein verstopt, staat in de analytics van je site en is te lezen in klantreviews. Ik hoef alleen deze info te combineren, structureren en duidelijk op te schrijven. Dan heb je straks een tekst die optimaal is afgestemd op jouw doelgroep en businessdoelen.

brein koopprikkels

Deze SaaS-bedrijven belden mij :-)

Ik schreef allerlei commerciële en conversiegerichte teksten voor ze. Denk aan webteksten, whitepapers, e-mails, UX-copy, salespagina's, SEO-teksten, blogs en advertenties.

SaaS teksten voor opdrachtgevers
ervaring met consumpsy

"Het was prettig schakelen, teksten werden binnen de afgesproken tijd opgeleverd en feedback werd direct en vakkundig verwerkt! Maud is nuchter, weet van doorpakken en zegt waar het op staat. Dat is belangrijk in deze tijd."

Rob Sauer, Cirqll

Je krijgt bij mij méér dan een extreem heldere en klantgerichte SaaS-tekst

Ik fiets de ‘verplichte toestanden’ natuurlijk door de teksten

  • SEO-zoektermen
  • Conversiegerichte call to actions
  • Positieve en hulpvaardige vibe

En er is nog veel meer...
Het zit in mijn natuur om verder te kijken dan alleen de tekst. Logisch met mijn achtergrond als marketingpsycholoog en conversiespecialist. Je krijgt dus niet alleen een goede tekst in je inbox, maar ook dit:

  • Tips zodat de tekst en het design elkaar versterken
    Ik check of de tekst optimaal tot z’n recht komt op de webpagina. Zie ik verbeterkansen door iets kleins aan te passen in het design? Dan zeg ik ’t absoluut.
  • Een vleugje marketingpsychologie 
    Ik bepaal de kooptriggers van je doelgroep en verwerk deze in een scherpe tekst. Dit motiveert om nu een demo aan te vragen of contact op te nemen. Goed om te zeggen: ik doe dit zonder overdreven Tel Sell gedoe.
  • 2 feedbackrondes voor 100% tevredenheidsgarantie
    We starten met een inhoudelijke check, want jij bent de enige echte vakspecialist. Daarna zet ik de laatste puntjes op de i. Staat de tekst online? Mail de URL: dan dubbelcheck ik of het er optimaal uitziet.
  • Uitleg waarom ik typ wat ik typ
    Je ontdekt hoe ik lezers stap voor stap laat ontdekken dat jullie software te-gek-cool is. Ik leg uit hoe ik ze subtiel activeer om een demo aan te vragen. Het valt de lezer niet op, maar als je het eenmaal weet, vind je het slim bedacht.
  • Onze contactmomenten zijn inbegrepen
    Wel zo logisch, omdat jouw brein vol zit met waardevolle informatie over je doelgroep, branche en aanbod. Een goede briefing en afstemming zorgt voor nóg betere teksten. Dus dat zit gewoon in de projectprijs.

Houd jij van moeilijke taal? Dan kun je beter een andere tekstschrijver zoeken. ;-)

Deftige woorden, onnodig veel vakjargon schrap ik onherroepelijk uit je teksten. 

IK ZAL EERLIJK ZIJN...

Ik schrijf het allerliefst teksten met een commercieel tintje

Woorden die mensen motiveren een keuze te maken. En ‘nee, ik koop niets bij jullie’ is ook een prima antwoord als er geen match is tussen jullie software en de lezer. Ik wil namelijk goede leads voor je binnenhalen. Niet zoveel mogelijk.


Bel me voor het schrijven van conversiegerichte teksten

  • Salespagina's
  • Landingspagina's voor een actie of weggever
  • Dienstenpagina's, over ons, home, etc.
  • E-books en whitepapers
  • Advertenties
  • Mailfunnels & salesfunnels

En spiek ook of mijn schrijfstijl je aanspreekt

Meer zien? Dikke prima! Mail me even.

COMMERCIËLE SAAS-TEKSTEN NODIG?

Laten we (video)bellen!

Wil je even kletsen over je plannen, doelen en wensen? Stuur direct een appje naar 06 80 10 55 54 of vul mijn contactformulier in. Dan ontdekken we of mijn kwaliteiten passen bij jouw schrijfklus.

Of wil je eerst dit nog weten? ;-)

Zo pak ik een schrijfklus aan

1. Kennismaking

Vertel me alles over jullie software en ambities voor de toekomst. Dan kan ik inschatten of mijn copy-kunsten in dat plaatje passen. Zijn we een match? Dan maak ik een offerte en check ik m’n agenda wanneer ik kan starten voor jullie.

2. Prijsopgave – vaste prijs

Ik hou van duidelijkheid, dus ik werk het liefst met een vaste projectprijs. Je betaalt geen cent meer dan afgesproken. Oók niet als ik langer met de opdracht bezig ben dan ingeschat. Da’s een slimme deal voor jou, omdat ik een rasechte perfectionist ben.

3. Briefing & demo

Ik stel pittige vragen om de onderste steen boven te halen. Ik wil álles weten van je doelgroep, je aanbod en het bedrijf. Dit is nodig om de juiste snaar te raken, lezersvragen te beantwoorden en te klinken als ‘jou’.

4. Typen-typen-typen

Ik ga aan de slag. Vooraf geef ik aan wanneer ik de teksten oplever. Dan kun jij alvast een plekje in de agenda reserveren om ze door te nemen. Zo houden we de vaart erin om de teksten zo snel mogelijk live te zetten.

5. Puntjes op de i

Jij bent de expert op jouw vakgebied. Daarom vraag ik jou de teksten inhoudelijk te checken. Klopt alles? Moet er tóch nog iets toegevoegd worden? Laat het me weten en ik verwerk het.

6. Champagne (of sapje)!

Tijd voor een bescheiden feestje. Jij hebt de definitieve teksten ontvangen en zet ze online. Dus hoog tijd om te proosten op deze mijlpaal én je inbox wagenwijd open te zetten voor complimenten, aanvragen en bestellingen.


Ik vind het heerlijk om de vertaalslag te maken van features van de software naar voordelen voor de gebruiker. Daar scoor je punten mee bij lezers.

Dus... hoe gaat jouw verhaal verder?

Je hebt twee voor de hand liggende opties.

We gaan samenwerken: YES!

  • Je bent opgelucht dat je de teksten ein-de-lijk goed voor elkaar hebt.
  • Je mond valt open van de kneitergoede leads die je site nu oplevert.
  • Je slaat jezelf voor de kop dat je niet eerder een SaaS-copywriter teksten liet tikken.

 

Je stelt het uit om je teksten aan te pakken: OH NO!

  • Je verspilt meer tijd aan het zelf tikken van net-niet-teksten.
  • Je potentiële klanten knappen af op je gortdroge teksten met onnodig veel vaktaal.
  • Je kijkt vanaf de zijlijn geïrriteerd toe hoe concurrenten wel droomklanten binnenhalen.

 

Ben jij klaar om te investeren in kwaliteit & resultaat?

Dan raad ik je aan even te bellen of appen: 06 80 10 55 54. Zo ontdekken we snel of jij en ik de match made in heaven zijn. :-)

En wat kost dat nou?

Ik werk met all-inclusive schrijfbundels, omdat het overzichtelijk en duidelijk is voor jou en mij. Hieronder staan wat voorbeeldpakketten voor de SaaS-branche met bijbehorende investering exclusief btw.

Alle pakketten zijn inclusief online kennismaking, briefingvragenlijst, intakegesprek, doelgroeponderzoek, 2 feedbackrondes, projectmanagement, correctierondes en natuurlijk 15+ jaar schrijf- en marketingervaring.


Voorbeelden

  • Marketingpakket (e-book/whitepaper + landingspagina + 5 socialemediaberichten): €1.850
  • Teksten voor je website (5 pagina's + contactpagina): €2.500
  • Een lange salespagina: €925
  • Mailfunnel met 5 mails: €975

Ervaringen van opdrachtgevers

frank referentie consumpsy

Frank Hautvast
WebwinkelKeur

"Wederom puik werk Maud!"

jasper referentie

Jasper Lenssen
Fotobelevenis

"Ik dacht dat ik mijn hele site moest aanpassen om alle doelgroepen aan te spreken. Dankzij Mauds oplossing is dit helemaal niet nodig! Mijn dank is groot!”

review habitat solutions

Mario Nijgh
Habitat Solutions

"Ik kan maar één ding zeggen… Maud heeft echt knap werk geleverd. De tekst brengt het enthousiasme over dat we hebben voor ons vak. En ook de schrijfstijl is precies zoals we hebben aangegeven in de briefing. Het lukte ons zelf niet om het zo op papier te krijgen, dus we zijn erg blij met onze nieuwe teksten en het advies om de webpagina anders in te delen. Mijn collega gaat de teksten online zetten en meten wat het doet. Maar we zijn er nu al van overtuigd dat het ons meer aanvragen gaat opleveren!"

bastiaan review

Bastiaan Gruppen
Wielerfit

"Maud heeft de salestekst voor m’n website Wielerfit geschreven. Ik wilde na het lezen bijna mijn eigen trainingsschema kopen, haha. We hebben 'm zelf een paar keer goed doorgelezen en ook door anderen laten lezen. Het is een hele mooie tekst geworden die erg overtuigend overkomt."

Floor testimonial

Floor van Dijk
Webiteers

"Wij hebben Maud gevraagd om een salespagina te schrijven voor onze website, omdat het schrijven van een helder en salesgericht verhaal een uitdaging was voor ons. De aanpak van Maud is efficiënt en effectief.
 
De eerste oplevering van de salespagina was meteen on point! De tekst leest makkelijk weg, heeft een heldere en duidelijke opbouw en de inhoud klopte. Al met al een goede ervaring en Maud staat zeker op de lijst voor het schrijven van de volgende salespagina's op onze website."

ervaring met consumpsy

Rob Sauer
Cirqll

"Wil je goede teksten en iemand die géén ja en amen knikt maar zegt waar het op staat? Dan adviseer ik je zeker een gesprek met Maud in te plannen.
 
We kwam Maud tegen op LinkedIn terwijl we ons afvroegen: kan onze site beter en hoe dan? In deze snelle en vluchtige tijden wil je natuurlijk niet alleen een goede tekst, maar een tekst die tot conversie leidt!

De website van Cirqll vertelt nu het volledige verhaal. Je wordt nu beter meegenomen in wat we te vertellen hebben. Binnenkort starten we online campagnes voor Cirqll en dat zien wij met veel vertrouwen tegemoet!"

Henri review

Henri Zondag
Tekstmodel Schrijftrainingen

"Toen de eerste 3 teksten die Maud had geschreven live gingen is de verkoopconversie wel 300% gestegen! De bezoekers voelen zich veel beter aangesproken en aangespoord om een training te volgen. Dit beloofd wat, want we zijn pas net begonnen.
 
Ook de samenwerking met Maud is superprettig! Veel kennis en kunde. En daarbij een heel fijn mens. Een absolute aanrader voor iedereen die een echte copywriter zoekt!"

Waarom kiezen voor  Maud Ebbekink?

conversie copywriter & MARKETINGPSYCHOLOOG


"Ik heb hierboven geen hippe woorden gebruikt zoals online persuasion, buyer persona’s, neuromarketing en customer journey. Mijn doel is om jouw webteksten succesvoller te maken. Niet om aandacht te vragen voor enkele schrijf- en overtuigingstechnieken (al ken ik die wel alle 200).

Ik ben fan van marketingpsychologie en heb jarenlange ervaring als online marketeer met een focus op SEO en conversie-optimalisatie. Deze ervaring is een bonus ten opzichte van andere tekstschrijvers, want je kunt erop vertrouwen dat ik al mijn kennis over online marketing, SEO, copywriting én marketingpsychologie gebruik om de best mogelijke teksten te schrijven voor jou."

maud marketingpsychogie


Veelgestelde vragen over het schrijven van SaaS-teksten

Wanneer kun je starten?

Wat is de doorlooptijd van een project?

Kun je ook serieuzer schrijven dan deze tekst? Haha, ja hoor!

Schrijf je SEO-proof teksten? Absoluut!

Schrijf je ook Engelstalige teksten?

Heb je een andere vraag?

>