​Feedback op een ​verkooptekst

​Hoe leer je ondernemers om zélf hun salestekst verleidelijker te maken?


FEEDBACK IS GEGEVEN DOOR

​Maud Ebbekink

​​expert in copywriting voor conversie

​​ConsumPsy​

maud ebbekink copywriting

OPDRACHTGEVER

Wanda
Virtueel Assistent

Stoer VA

wanda

​INFO

​​De opdracht:

  • ​Doelgroep: ​ondernemers
  • ​Doel van de tekst: ​Pinterest training verkopen.
  • ​URL:​ https://stoerva.nl/pinterest-training/​​​​​​
  • check
    ​Aanpak:​ feedback geven (niet voor Wanda herschrijven), zodat ze ​zichzelf traint in overtuigend schrijven. De feedback gaat uitstluitend over de inhoud; spel en grammatica foutjes vallen buiten dit artikel (maar heb ik wel met Wanda zelf besproken).


Hulpvraag
​Hoe kan ik de tekst verbeteren zodat ik professioneler overkom en meer aanmeldingen krijg voor mijn training?​​​

​Goed om te weten
​Dit artikel is met goedkeuring van Wanda gepubliceerd. ​​​


​DE TEKST

​Pinterest training

​Wil jij?

  • ​Meer online zichtbaar zijn?
  • Meer traffic naar je website?
  • Je mailinglijst laten groeien?
  • Langdurige resultaten?
  • Meer potentiële klanten bereiken?

Ben jij klaar om de volgende stap te zetten in je online zichtbaarheid? Ben jij klaar om echt serieus aan de slag te gaan met Pinterest? Om te leren hoe Pinterest voor jou kan werken, zodat klanten de weg naar je website zullen vinden? Klaar om alle trucjes te leren, zodat je de mogelijkheden van Pinterest optimaal kunt benutten?


Kun jij het aan als er meer traffic naar je website komt? Als je meer klanten krijgt?

Is het antwoord op deze vragen volmondig JA. Dan is de online Pinterest Training de uitgelezen kans om aan de slag te gaan. Samen gaan we aan de slag om ervoor te zorgen dat jij precies weet hoe Pinterest werkt en hoe je dit het beste in kunt zetten voor jouw bedrijf.


​FEEDBACK  - DEEL 1

​DOOR WANDA HERSCHREVEN TEKST  - DEEL ​1

Leer in 10 weken hoe je Pinterest succesvol inzet voor je bedrijf.


Wat leer je in de online training?

Elke week staat er een ander onderdeel van Pinterest centraal. Hieronder vind je een overzicht van wat er behandeld wordt.


De fundering

Hoe zit Pinterest in elkaar? Hoe stel je je account goed in, inclusief het bepalen van je doelgroep en je borden en pins.


Branding

Wat is Branding? Hoe ziet dit bij jou bedrijf er uit? Waarom is dit belangrijk bij Pinterest en hoe zet je dit in?


Soorten Pins

Er bestaan verschillende soorten pins. Welke zijn dat en hoe zet je deze goed in voor je bedrijf.


Borden

Naast verschillende soorten pins bestaan er ook verschillende soorten borden. Welke borden zijn er en hoe zet ik ze in voor mijn bedrijf.


Planningstool

Er bestaan verschillende manieren om Pinterest in te plannen. Ik laat je zien welke planningstools er zijn en wat de onderlinge verschillen zijn. En ik denk hierbij niet alleen aan tools als Later en Hootsuite.


Strategie

Wat is voor jou de beste strategie? We gaan kijken naar verschillende strategieën. Zowel handmatig als vooraf gepland.


Analytics

Hoe werken de analytics van Pinterest en hoe gebruik ik deze?


Website

Hoe optimaliseer je jouw website voor Pinterest?


Veranderen en opruimen

Hoe verander je de volgorde van je borden? Hoe ruim je je borden op? Hoe zorg je ervoor dat je overzicht bewaart in je borden.


Audit

Hoe voer je zelf een audit uit op je account? Ik leg je dit stap voor stap uit en je ontvangt hiervoor een handige checklist.


BONUS: Social Media & Pinterest
​Hoe kun je bijvoorbeeld foto's vanaf Instagram gemakkelijk pinnen op Pinterest.



​FEEDBACK - DEEL 2

​DOOR WANDA HERSCHREVEN TEKST - DEEL 2

​Over mij

Ik ben Wanda Spaak, 36 jaar, getrouwd en moeder van 2 jongens. Nu de jongste naar school gaat is het tijd om aan mijn eigen droom te werken. Daarmee is Stoer VA gestart. Met Stoer VA help ik ondernemers om hun online zichtbaarheid​ te vergroten. Dit doe ik door jou te leren hoe je dit zelf kunt doen. Of door dit van je over te nemen, waardoor jij weer tijd hebt voor je passie. 


Ik help jou met Instagram en Pinterest. Maar ook met facebook, emailmarketing en het beheer van je wordpress-website of je webshop (woocommerce en mww).


Kortom: kan jouw online zichtbaarheid wel een boost gebruiken? Dan ben je bij mij aan het juiste adres!


Ik en Pinterest

Al sinds de geboorte van Pinterest ben ik hier actief. In eerste instantie alleen privé. Later begon ik ook de zakelijke kant van Pinterest te ontdekken. En met mijn vorige webwinkel merkte ik ook duidelijk meer verkeer naar mijn webshop. Ook van andere ondernemers hoor ik dat ze merken dat Pinterest een positieve invloed heeft op het aantal bezoekers. Voor mij was dit het teken om me hier meer in te gaan verdiepen. Zodra het idee voor Stoer VA ontstond, wist ik dan ook al gauw dat ik meer met Pinterest wil doen voor andere bedrijven. Ik deel mijn kennis van Pinterest graag met jou, om je online zichtbaarheid blijvend te vergroten.



​FEEDBACK - DEEL 3

​DOOR WANDA HERSCHREVEN TEKST - DEEL 3

​Ga jij voor meer online zichtbaarheid?

Ga jij jouw online zichtbaarheid een boost geven? Ga je aan serieus aan de slag met Pinterest? Goede keuze!
Op 5 maart start de eerste Online Pinterest Training van Stoer VA. En omdat het de eerste is, ontvang je bij aanmelding t/m 28 februari maar liefst 200 euro korting ( de korting is hieronder al verrekend). Normaal kost de basistraining dus 497 euro en de VIP training 697 euro.


Online Pinterest training basis
Haal het maximale uit Pinterest

Online Pinterest training VIP
Haal het maximale uit Pinterest

  • check
    ​10 weken lang elke week een ​e-book in je mail
  • check
    toegang tot de besloten facebookgroep
  • check
    ​Bonus: Extra ebook Social media en Pinterest
  • check
    ​10 weken lang elke week een ​e-book in je mail
  • check
    toegang ​tot de besloten facebookgroep
  • check
    ​elke week een contactmoment waarbij we samen kijken naar welke stappen je hebt gezet en waar je eventueel ondersteuning bij nodig hebt (t.w.v. 297 euro)
  • check
    Een live strategiesessie met maximaal 4 ondernemers om samen je pinstrategie uit te stippelen waar je gelijk mee aan de slag kunt (t.w.v. 247 euro)
  • check
    ​Bonus: Extra ebook Social media en Pinterest
  • check
    Beperkt aantal plekken

Betalen in termijnen?
Wil je graag meedoen, maar in termijnen betalen? Uiteraard is dit mogelijk. Neem in dat geval even contact met mij op, dan bespreken we de mogelijkheden.



​FEEDBACK - DEEL ​4

​DOOR WANDA HERSCHREVEN TEKST - DEEL ​4



​Wrap up

​In een uurtje of twee heeft Wanda haar tekst herschreven naar een versie die veel overtuigender is. De doelgroep wordt beter aangesproken, het is ​inzichtelijk​ waarom je de training ​moet volgen en ze profileert zichzelf professioneler. Natuurlijk zijn er nog altijd verbeterpunten aan te wijzen, ​​maar Wanda heeft in korte tijd al een groot aantal struikelblokken voor verkoop weggenomen. Ze heeft nu een goede basistekst om verder te optimaliseren.

​Ten slotte wil ik Wanda​ heel erg bedanken voor haar toestemming om deze feedback op haar verkooptekst te mogen publiceren. Heel sportief dat je hieraan mee hebt gewerkt!

wanda

​Wanda

 ​Eigenaar ​Stoer VA

stoerva.nl​


​Hoe heeft Wanda de feedback op haar tekst ervaren?

quote-left

​​Maud is heel duidelijk in haar communicatie en ze geeft je vertrouwen dat je op de goede weg bent. De manier van feedback geven is erg positief en opbouwend. Ze geeft duidelijke tips hoe je de tekst aan kan passen, zonder zelf alles te herschrijven. Hierdoor blijft een tekst van jezelf. Dit vind ik heel fijn en belangrijk, want hierdoor blijf je achter je tekst staan. En je leert zélf schrijven voor meer verkoop.


De feedback van Maud heeft me veel geleerd. Niet alleen voor de verkooptekst van mijn Pinterest-training, maar ook voor het schrijven van teksten in het algemeen. Ik ​dacht bijvoorbeeld dat ​bepaalde vaktermen enorm ingeburgerd zijn, maar dat ​bleek niet zo te zijn. Ik ben me hier nu meer bewust van en zal dit ook altijd in mijn achterhoofd houden bij het schrijven van nieuwe teksten.


​Het belangrijkste wat ik heb geleerd is dat ik meer moet vertrouwen ​op mijn eigen kunnen. En dit moet ook duidelijk(er) in ​mijn webteksten naar voren komen. Ik weet wat ik kan, maar vind het nog lastig om dit van de daken te schreeuwen. Ik besef me maar al te goed dat ik meer vertrouwen in mezelf moet ​tonen als ik wil groeien met mijn bedrijf . En dat ik hierin ook sterker moet zijn in mijn teksten. Bepaalde afzwakwoorden zoals ‘zullen‘ gebruikte ik regelmatig. Ik ben me er nu ​bewust van het effect van deze woorden en ga deze niet meer gebruiken.

maud ebbekink copywriting

​Maud Ebbekink

 ​Expert in copywriting voor conversie


consumpsy.nl &
schrijvenvoormeerconversie.nl


​​Over de feedbacksessies van Maud

quote-left

​Sinds 2015 geef ik de online training Schrijven voor meer conversie.  ​Ik me vroeg me af waarom de ene cursist meer vooruit gaat dan de andere. Het antwoord bleek heel simpel.


​De kennis van deelnemers neemt toe door ​ze waardevolle content voor te schotelen. ​
Maar ​hun groei in ​RESULTATEN neemt exponentieel toe door FEEDBACK op hun ACTIES.

​Cursisten ​die feedback vr​oegen op hun tekst ​maakten grote sprongen (dit mochten ze overigens allemaal, maar niet iedereen maakt hier gebruik van). Door mijn ​terugkoppeling l​eerden ze makkelijker conversietechnieken toe te passen. Ook hadden ze sneller in de smiezen wat ze exact moeten doen om teksten te schrijven die daadwerkelijk verkoop opleveren.

Ik zou het een eer vinden om ​ook jou te mogen begeleiden, zodat je meer grip krijgt op het resultaat van je teksten.

Inclusief 3 maanden onbeperkt feedback op je teksten!




>